Avinguda Jordà, 18 - 08035 Barcelona  •  93 418 68 33  •  93 418 74 85  •  info@eoibcnvh.cat

Inici   >   Tràmits i sol·licituds   >   Tràmits i sol·licituds
Tràmits i sol·licituds

1. SOL·LICITUDS DE CERTIFICATS

Certificats de nivell A2 i B1

> ON I QUAN?

- Es poden demanar presencialment a la secretaria de l'escola (consulteu-ne l'horari) o a través del formulari següent.

Certificats de nivell B2, C1 i C2 de català

> ON I QUAN?

- S'han de demanar presencialment a la secretaria de l'escola (consulteu-ne l'horari); podeu portar el formulari de sol·licitud omplert. Si feu el tràmit a la tarda, cal fer la sol·licitud abans de les 18.00 h.

- Cal abonar les taxes a La Caixa amb la carta de pagament emesa per l'escola, i s'ha de retornar el rebut bancari el mateix dia al centre perquè pugui fer la tramitació del certificat.

- Després de rebre la notificació de rebuda del certificat, cal recollir-lo personalment a la secretaria del centre amb el DNI, passaport o NIE i el resguard del pagament de les taxes. En cas de no poder fer el tràmit personalment, s'ha de autoritzar una persona amb el document d'autorització firmat (mireu el procediment al final d'aquest apartat)..

- Els certificats del curs 18-19 es poden demanar a partir de l'octubre de 2019. En el cas dels cursos intensius del 1r quadrimestre o dels lliures de febrer de 2019, es poden demanar a partir del març.

Certificats d'expedient acadèmic, de matrícula o per al ministeri

> ON I QUAN?

- Es poden demanar presencialment a la secretaria de l'escola (consulteu-ne l'horari) o a través del formulari següent.

Autorització per recollir certificats

En cas de no poder recollir personalment un certificat, es pot demanar a una altra persona que faci el tràmit amb el document d'autorització omplert.

2. CANVI D'HORARI

> COM?

- El canvi d'horari s'ha de fer en línia a través de l'aplicatiu següent o presencialment a la secretaria del centre portant el formulari següent omplert (consulteu el calendari de canvi d'horari presencial).

- El canvi d'horari no és automàtic, i només es concedeix si hi ha una vacant en el grup i horari sol·licitat.

- En cas que es concedeixi el canvi d'horari, l'alumne/a rebrà un correu electrònic amb el nou horari. En cap cas pot incorporar-se al grup sol·licitat sense l'autorització.

> QUAN?

Presencialment a la secretaria del centre

-Juliol 2019: del dimarts 16 al dilluns 22

-Setembre 2019: del dilluns 3 al dilluns 10

Tràmit en línia

-Octubre 2019: del divendres 18 (15h) al dilluns 21 (20h)

-Desembre 2019: del divendres 13 (15h) al dilluns 16 (20h)

-Febrer 2020: del divendres 21 (15h) al dilluns 24 (20h)

3. TRASLLATS

Trasllat d'una altra escola oficial a l'EOI Vall d'Hebron durant el període no lectiu (juliol)

> ON I QUAN?

- El traslalt s'ha de sol·licitar presencialment a la secretaria de l'escola (consulteu-ne l'horari) del 15 al 18 de juliol de 2019.

- Cal portar el full de matrícula i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE. També es pot portar el full de petició de trasllat omplert.

Trasllat d'una altra escola oficial a l'EOI Vall d'Hebron durant el curs escolar

> ON I QUAN?

- El trasllalt es pot sol·licitar presencialment a la secretaria de l'escola (consulteu-ne l'horari) o a través del formulari en línia.

- Fins al 29 novembre de 2019: cursos intensius 1r Q

- Fins al 28 febrer de 2020: cursos extensius

- Fins al 31 març de 2020: cursos intensius 2n Q

El trasllat de matrícula implica la sol·licitud de trasllat d'expedient a l'escola d'origen, que es tramitarà quan l'alumne hagi tingut la confirmació de plaça a l'EOI Vall d'Hebron.

4. RENÚNCIES

Renúncia amb reserva de plaça per al curs següent

L'alumnat pot demanar una renúncia per curs i idioma, i no computa a efectes de repetició. Després de fer el tràmit de la renúncia, ja no es pot assistir a classe. La matrícula per al curs següent es fa al juliol en el període de matrículació de l'antic alumnat.

> ON I QUAN?

- S'ha de tramitar presencialment a la secretaria de l'escola (consulteu-ne l'horari); podeu portar el full de renúncia de matrícula omplert.

- Fins al 31 octubre de 2019: cursos intensius 1r Q

- Fins al 29 novembre de 2019: cursos extensius

- Fins al 2 de març de 2020: cursos intensius 2n Q

Renúncia sense reserva de plaça per al curs següent (retorn de taxes o preus públics)

L'alumnat pot demanar la renúncia al curs amb dret a la devolució de taxes o preus públics, la qual cosa implica l'anul·lació de la matrícula a tots els efectes. Després de fer el tràmit de la renúncia, ja no es pot assistir a classe.

> ON I QUAN?

- S'ha de tramitar presencialment a la secretaria de l'escola (consulteu-ne l'horari); podeu portar el full de renúncia de matrícula omplert.

- Fins al 4 octubre de 2019: cursos extensius i intensius 1r Q

- Fins al 14 febrer de 2020: cursos intensius 2n Q

- Abans del 29 novembre: en cas de trasllat a una altra comunitat autònoma.

Candidats lliures a les proves extraordinària (febrer 2020) i ordinària (maig-juny 2020)

Per sol·licitar renúncia a la inscripció a les proves lliures per a l’obtenció dels certificats s’ha de presentar sol·licitud de renúncia a la secretaria del centre abans de la data de publicació de les llistes definitives d’admesos.

5.TRÀMITS RELACIONATS AMB ELS EXÀMENS OFICIALS (ADAPTACIÓ DE PROVES I REVISIÓ D'EXÀMENS)

Adaptació de proves de certificació (B1, B2.1, B2.2, C1 i C2)

Els alumnes amb necessitats específiques derivades de discapacitats físiques, psíquiques o sensorials o altres trastorns greus, que tinguin el reconeixement oficial de la situació de discapacitat, poden sol·licitar els recursos addicionals necessaris per fer la prova.

> ON I QUAN?

- S'ha de tramitar presencialment a la secretaria de l'escola (consulteu-ne l'horari); podeu portar el full de sol·licitud omplert. Cal portar també la documentació justificativa (certificat de reconeixement de discapacitat, documentació justificativa de modificacions i adaptacions curriculars...).

- Cal consultar al web de l'escola la data per sol·licitar l'adaptació de proves de la convocatòria extraordinària (febrer) o de l'ordinària (juny).

Revisió d'exàmens

L'alumnat té dret a fer una reclamació sobre la qualificació final de les proves de certificació.

> ON I QUAN?

- La reclamació s'ha de fer presencialment a la secretaria de l'escola (consulteu-ne l'horari); podeu portar el full de revisió omplert.

- Cal presentar la sol·licitud durant els tres dies hàbils després de la publicació de resultats. No s'atendran reclamacions presentades fora de termini.

- El procediment de reclamacions s'estableix a l'article 14 de l'Ordre EDU/34/2009, de 30 de gener.

6. MATRÍCULA D'ACTUALITZACIÓ (TORNAR A FER UN CURS REALITZAT)

A partir del curs 19-20, l'alumnat pot tornar a fer un curs realitzat sempre que hagin transcorregut dos anys acadèmics des de la finalització del curs. Cal tenir en compte els requisits següents:

- La matrícula s'ha de fer al final del procés de preinscripció i matrícula del nou alumnat.

- Les places que s'ofereixen són les vacants.

- La sol·licitud només té validesa per a un curs acadèmic i, per tant, s'ha de fer cada any.

- La matrícula no té efectes acadèmics ni dona lloc a cap certificat oficial.

- No es pot sol·licitar una nova expedició del certificat obtingut anteriorment.

- Cal pagar la taxa o preu públic corresponent.

- Dins un mateix curs acadèmic, no es poden tenir una matrícula ordinària i una matrícula d'actualització per al mateix idioma.

> ON I QUAN?

- La sol·licitud s'ha de fer presencialment a la secretaria de l'escola (consulteu-ne l'horari) un cop finalitzat el procés de preinscripció i matrícula del nou alumnat. Podeu portar el full de matrícula omplert.

7. SOL·LICITUD GENERAL

Per a qualsevol tràmit administratiu no contemplat en els apartats anteriors, podeu omplir el full de sol·licitud i portar-lo a la secretaria del centre (consulteu-ne l'horari)

8. CONVOCATÒRIA ADDICIONAL (3a MATRÍCULA D'UN CURS)

En casos excepcionals, que ha de valorar el director o directora de l'escola i sempre que no representi fer el mateix curs per quarta vegada, el director o directora pot autoritzar la repetició d'un curs a un alumne que ho sol·liciti quan hagi superat el nombre màxim de cursos de permanència autoritzats. Només es pot concedir una convocatòria addicional per nivell.

> ON I QUAN?

- La sol·licitud s'ha de fer presencialment a la secretaria de l'escola (consulteu-ne l'horari) els dies que s'anunciaran al web del centre. Podeu omplir la sol·licitud de convocatòria addicional i portar-la a la secretaria de l'escola.

9. MENORS D'EDAT

Els pares i mares dels menors d'edat han d'autoritzar la sortida de l'escola del seu fill/a en cas que no hi hagi activitats lectives per algun motiu (activitats culturals, malaltia del docent, iniciar o acabar un examen després o abans de l’hora establerta per a classe).

L'estudiant ha de portar el formulari d'autorització omplert.

10. TAXES I PREUS PÚBLICS

Consulteu les taxes i preus públics vigents per a les EOI i també les exempcions i bonificacions generals.

També podeu consultar el quadre resum de les taxes i preus públics.

11. BEQUES I AJUTS

- Beques de caràcter general del Ministeri d'Educació i Formació Professional per als estudiants que cursin estudis postobligatoris.

- Ajuts per a estudiants matriculats en una universitat per promoure la formació i acreditació en una tercera llengua estrangera (propgrama Parla3).

 

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers d'anàlisi per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.

Més informació