Avinguda Jordà, 18 - 08035 Barcelona  •  93 418 68 33  •  93 418 74 85  •  info@eoibcnvh.cat

Inici   >   Tràmits i sol·licituds   >   Tràmits i sol·licituds
Tràmits i sol·licituds

ATENCIÓ!
 

Per fer tràmits presencials (sol·licitud o recollida de títols, presentació de sol·licituds...) cal demanar hora. 

Aquí us podeu descarrregar la guia de l'estudiant on trobareu la informació sobre els tràmits adminstratius que gestionem a l'escola de forma resumida i visual.

 

1. SOL·LICITUD DE CERTIFICATS

>Certificats de nivell A2 i B1

> ON I QUAN?

- Es poden demanar presencialment a la secretaria de l'escola (consulteu-ne l'horari) o a través del formulari següent.

>Certificats de nivell B2, C1 i C2 

> ON I QUAN?

- S'han de demanar presencialment a la secretaria de l'escola (cal demanar cita prèvia); podeu portar els formularis de sol·licitud omplerts. Si feu el tràmit a la tarda, cal fer la sol·licitud abans de les 17.30 h.

- Cal abonar les taxes a La Caixa amb la carta de pagament emesa per l'escola, i s'ha de retornar el rebut bancari el mateix dia al centre perquè pugui fer la tramitació del certificat.

- Després de rebre la notificació de rebuda del certificat, cal recollir-lo personalment a la secretaria del centre amb el DNI, passaport o NIE i el resguard del pagament de les taxes. En cas de no poder fer el tràmit personalment, s'ha de autoritzar una persona amb el document d'autorització firmat (mireu el procediment al final d'aquest apartat).

 

Els títols de la convocatòria maig/juny 2024 ja es poden tramitar presencialment a la secretaria del centre. Cal demanar cita prèvia al següent enllaç.

Nota: A casua del gran volum de feina adminstrativa, els títols no es tramitaran presencialment el mes de setembre. El procediment es reprendrà a l'octubre. 

 

>Certificats d'expedient acadèmic, de matrícula o per al ministeri

> ON I QUAN?

- Es poden demanar per correu electrònic (infoeoibcnvh@gmail.com) o  presencialment a la secretaria de l'escola (consulteu-ne l'horari) o a través del formulari següent.

2. CANVI D'HORARI

ANTICS ALUMNES

Els canvis només s’autoritzaran si el grup sol·licitat té vacants.

> COM?

- Per al curs 2024- 25, el canvi d'horari s'ha de sol·liciar presencialment a la Secretaria del centre els dies 4, 5 i 6  de setembre, portant el formulari següent omplert (cal demanar hora a través de l'aplicatiu durant els mesos de juliol i setembre.

- En cas que hi hagi plaça en el grup sol·licitat, secretaria farà el canvi automàticament. Si no hi ha plaça vacant, no es farà el canvi i l'alumne/a haurà d'esperar a fer la sol·licitud de canvi de grup en els terminis assenyalats (pendent d'actualitzar les dates).

- En cap cas ningú pot incorporar-se al grup sol·licitat sense l'autorització de Cap d'Estudis.

  1. NOUS I ANTICS ALUMNES :
  2. Del 23 de setembre fins a l'acabament de la matrícula (data pendent de confirmar): Els canvis s'han de sol·licitar per escrit a Secretaria. Si hi ha vacants en el grup sol·licitat el canvi es farà en aquell moment.
  3. Els canvis de grup d'intensiu a extensiu i d'extensiu a intensiu només es podran realitzar del 23 de setembre al 4 d’octubre de 2024.
  4. Els canvis només s'autoritzaran en els grups on hi hagi vacants.
  5. L'alumne no pot anar a un grup diferent al que s'ha matriculat sense prèvia autorització de Cap d'estudis.
  6. El professorat rebrà notificació del canvi de grup de l'alumne.
  7. Un cop acabada la matrícula i fins el 27 de gener els canvis de grup es faran en línia a través de centros.net (pàgina web, matrícula i notes)
  8. Al febrer (data a determinar) es tornarà a obrir el termini de canvis de grup en línia fins el 30 d'abril.
  9. Els canvis de grup en línia es podran sol·licitar tots els caps de setmana, des del divendres a les 15h fins el dilluns a les 09h

3. TRASLLATS

Trasllat d'una altra escola oficial a l'EOI Vall d'Hebron durant el període no lectiu (juliol 2024)

> ON I QUAN?

  • de l’EOI Vall d’Hebron a una altra EOI: 11 i 12 de juliol de 2024
  • d’una altra EOI a l’EOI Vall d’Hebron: de l'11 al 18 de juliol de 2024

En cas d’acceptació el procés ha d’haver acabat abans del 18 de juliol.

Trasllat d'una altra escola oficial a l'EOI Vall d'Hebron durant el curs escolar

> ON I QUAN?

El tràmit s'ha de fer presencialment a la secretaria del centre (cal demanar hora). Podeu portar l'imprès de trasllat de matrícula omplert.

  • - fins al 30 d'abril: cursos extensius
  • - fins al 29 de novembre: cursos intensius 1r quadrimestre
  • - fins al 31 de març: cursos intensius 2n quadrimestre

El trasllat de matrícula implica la sol·licitud de trasllat d'expedient a l'escola d'origen, que es tramitarà quan l'alumne hagi tingut la confirmació de plaça a l'EOI Vall d'Hebron.

4. RENÚNCIES 

AMB RESERVA DE PLAÇA

L'alumnat pot demanar una renúncia per curs i idioma, i no computa a efectes de repetició. Després de fer el tràmit de la renúncia, ja no es pot assistir a classe. La matrícula per al curs següent es fa al juliol en el període de matrículació de l'antic alumnat.

El tràmit s'ha de fer presencialment a la secretaria del centre (cal demanar hora). Podeu portar l'imprès de renúncia omplert.

> ON I QUAN?

  • - fins al 29 de novembre: cursos extensius
  • - fins al 30 d'octubre: cursos intensius 1r quadrimestre
  • - fins el 28 de febrer: cursos intensius 2n quadrimestre

Important: La renúncia amb reserva de plaça en cap cas contempla guardar l'import de la matrícula pel curs següent. 

 

SENSE  RESERVA DE PLAÇA (AMB RETORN DE TAXES O PREUS PÚBLICS)

L'alumnat pot demanar la renúncia al curs amb dret a la devolució de taxes o preus públics, la qual cosa implica l'anul·lació de la matrícula a tots els efectes. Després de fer el tràmit de la renúncia, ja no es pot assistir a classe.

>  QUAN? 

  • fins al 10 d'octubre: cursos extensius i intensius 1r quadrimestre
  • fins al 10 de febrer: cursos intensius 2n quadrimestre
  • abans del 29 de novembre: en cas de trasllat a una altra comunitat autònoma
  • candidats lliures: per a sol·licitar renúncia a la inscripció a les proves lliures per a l’obtenció dels certificats s’ha de presentar sol·licitud de renúncia a la Secretaria del centre abans de la data de publicació de les llistes definitives d’admesos.
  •  COM? 

Hi ha tres maneres de sol·licitar la devolució de taxes:

1. De manera telemàtica a través de l'aplicatiu següent: https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/devolucio-ingressos-indeguts. ES RECOMANA FER AQUEST TRÀMIT EN LÍNIA A TRAVÉS DE L'APLICATIU

2. Presencialment a la secretaria del centre (cal demanar hora). Podeu portar l'imprès de renúncia omplert.

3. Presencialment a lles oficines de registre dels serveis centrals o dels serveis territorials (tramitació que es farà amb l'ajuda del personal administratiu del servei).

5. CANVI DE NIVELL (nous alumnes)

  • fins al 30 d'octubre: en casos justificats, els nous alumne poden sol·licitar canvi de nivell.
  • fins al 10 d'octubre:  cursos intensius del 1r quadrimestre 
  • fins al 27 de febrer del 2025: cursos intensius del 2n quadrimestre 

6.TRÀMITS RELACIONATS AMB ELS EXÀMENS OFICIALS (ADAPTACIÓ DE PROVES I REVISIÓ D'EXÀMENS)

Adaptació de proves de certificació (B1, B2.1, B2.2, C1 i C2)

Els alumnes amb necessitats específiques derivades de discapacitats físiques, psíquiques o sensorials o altres trastorns greus, que tinguin el reconeixement oficial de la situació de discapacitat, poden sol·licitar els recursos addicionals necessaris per fer la prova.

> ON I QUAN?

- S'ha de tramitar presencialment a la secretaria de l'escola (cal demanar hora); podeu portar el full de sol·licitud omplert. Cal portar també la documentació justificativa (certificat de reconeixement de discapacitat, documentació justificativa de modificacions i adaptacions curriculars...).

- Cal consultar al web de l'escola la data per sol·licitar l'adaptació de proves de la convocatòria extraordinària (febrer) o de l'ordinària (juny).

Revisió d'exàmens

L'alumnat té dret a fer una reclamació sobre la qualificació final de les proves de certificació.

> ON I QUAN?

- La reclamació s'ha de fer presencialment a la secretaria de l'escola (cal demanar hora); podeu portar el full de revisió omplert.

- Cal presentar la sol·licitud durant els tres dies hàbils després de la publicació de resultats. No s'atendran reclamacions presentades fora de termini.

- El procediment de reclamacions s'estableix a l'article 14 de l'Ordre EDU/34/2009, de 30 de gener.

7. MATRÍCULA D'ACTUALITZACIÓ (TORNAR A FER UN CURS REALITZAT)

  • Les persones que ja hagin cursat i superat amb anterioritat cursos de les escoles oficials d'idiomes, i que vulguin actualitzar -ne els coneixements, poden sol·licitar matricular-se en lúltim curs fet o en qualsevol dels cursos inferiors. 
  • La sol·licitud s'ha de presentar al centre una vegada finalitzat el període d'admissió del nou alumnat.
  •  Les places que s'ofereixen són les vacants.
  •  La sol·licitud només té validesa per a un curs acadèmic i, per tant, s'ha de tornar a presentar per a cursos acadèmics posteriors.
  •  La matrícula no té efectes acadèmics ni dona lloc a cap certificat oficial.
  •  No es pot sol·licitar una nova expedició del certificat obtingut anteriorment.
  •  Cal pagar la taxa o preu públic corresponent.
  •  Dins un mateix curs acadèmic, no es poden tenir una matrícula ordinària i una matrícula d'actualització per al mateix idioma.

> ON I QUAN?

8. SOL·LICITUD GENERAL

Per a qualsevol tràmit administratiu no contemplat en els apartats anteriors, podeu omplir el full de sol·licitud i portar-lo a la secretaria del centre (cal demanar horai)

9. CONVOCATÒRIA ADDICIONAL (3a MATRÍCULA D'UN CURS per al curs 2024-25)

En casos excepcionals, que ha de valorar el director o directora de l'escola i sempre que no representi fer el mateix curs per quarta vegada, el director o directora pot autoritzar la repetició d'un curs a un alumne que ho sol·liciti quan hagi superat el nombre màxim de cursos de permanència autoritzats. Només es pot concedir una convocatòria addicional per nivell.

> ON I QUAN?

- Per fer un curs per tercera vegada, cal sol·licitar una convocatòria addicional a la cap d'estudis del 25 de juny al 5 de juliol de 2024

- S'ha de demanar hora a secretaria per fer el tràmit i portar l'imprès següent omplert.

- En cas que la cap d'estudis autoritzi la convocatòria addiconal, caldrà formalitzar la matrícula els dies 9 o 10 de juliol presencialment a la secretaria; si no es formalitza la matrícula aquests dies, es farà al final de la matrícula de nous alumnes, el dia 23 de setembre.

Cal demanar hora

10. MENORS D'EDAT

Els pares i mares dels menors d'edat han d'autoritzar la sortida de l'escola del seu fill/a en cas que no hi hagi activitats lectives per algun motiu (activitats culturals, malaltia del docent, iniciar o acabar un examen després o abans de l’hora establerta per a classe).

L'estudiant ha de portar al seu professor el formulari d'autorització omplert.

11. TAXES I PREUS PÚBLICS

Consulteu les taxes i preus públics vigents per a les EOI i també les exempcions i bonificacions generals.

12. BEQUES I AJUTS

- Beques de caràcter general del Ministeri d'Educació i Formació Professional per als estudiants que cursin estudis postobligatoris. El tràmit s'ha de fer durant el mes d'abril i fins el 15 de maig. Cal consultar la convocatòria de cada any. 

- Ajuts per a estudiants matriculats en una universitat per promoure la formació i acreditació en una tercera llengua estrangera (propgrama Parla3).

13. DEVOLUCIÓ DE TAXES PER PAGAMENTS INDEGUTS 

En cas d'haver fet un pagament indegut (pagament d'una taxa que no correspon, pagament per duplicat,  etc.), es pot sol·licitar la devolució de taxes o preus públics per les vies següents:

1. De manera telemàtica a través de l'aplicatiu següent: https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/devolucio-ingressos-indeguts

2. Presencialment a lles oficines de registre dels serveis centrals o dels serveis territorials (tramitació que es farà amb l'ajuda del personal administratiu del servei).

3. Presencialment a la secretaria del centre (cal demanar hora). Cal portar els documents següents complimentats.

En cas de voler sol·licitar la devolució de l'import de les proves lliures, cal fer el tràmit abans de la publicació de llistes definitives. S'han de seguir els passos següents:

1. Escriure un correu a gestió de proves notificant la renúncia a la prova abans de la publicació de les lllistes definitives: gestioproves.ensenyament@gencat.cat

2. Fer el tràmit de devolució de l'import de lai nscripció a través de l'aplicatiu següent: https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/devolucio-ingressos-indeguts1

 

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers d'anàlisi per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.

Més informació